måndag 24 september 2007

gothenburg

Vi tog en miniweekend i Göteborg, jag och M. Vi cyklade dit. M på Herman, militäriskt järnstaket från 50-talet någon gång, jag själv på en 24-växlad lättviktare av senaste modell. Rättvist va?

Det gick fint. Det var fint väder. Vi körde bara fel en gång, på Kungsbackas golfbana (vad fan man nu skulle där och göra?). Någon punka behövde vi inte laga heller, inte förrän dagen efter i alla fall.



Hade varit lite orolig för min rygg innan. Den har varit lite öm och gnällig av allt cyklande på sista tiden. Jag tänkte att nio mil i fartställning nog kommer knäcka den på allvar. Nu cyklade vi i maklig takt så någon fartställning var det inte tal om. Sedan så cyklade jag fristyre nästan oavbrutet de sista tre milen, snällt både mot rygg och ömma handlovar. Och den uppochnedvända ryggresningen är icke att förglömma! :-) -->

Efter sex timmars färd anlände vi till Haga, härligt rosiga om kinderna och på strålande humör. L kom och hälsade på. Och vi gjorde stan; middag, en stillsam pubrunda, och avslutningsvis lite Aussiehäng på Dancing Dingo. Vilket namn! What a place! Många roliga typer.

Dagen efter var det kultur för hela slanten, och sedan hemfärd. Oh Gothenburg!


Idag har jag känt mig lite halvvissen. Om man känner sig halvvissen så är det rätt fint att ge sig själv en riktig genomkörare. Jag tänker att endera så bryter då en eventuell förkylning ut, eller så försvinner den. Enkelt!

Jag gav mig själv en riktig genomkörare. Jag cyklade som fan till och från jobbet. Sedan sprang jag. Och sist var jag på tantpump på gymmet, det var längesen. Och väldigt gôtt. Nu känner jag mig pigg, fast det är sovdags.

Måste bara förundra mig lite över alla typer i springspåret. Bara för att det råkar vara september månad så har man visst slutat tro på sina termometrar - idag var en orgie i långa ärmar och långa ben, och vindtätt ovanpå. Snacka om självplågeri! Och så stirrar de på mig som om JAG vore UFOt?! Hallå eller? Linne och halvlånga tights är snudd på i överkant när temperaturen är över tjugo och sydvästen vindar smeksamt. Tokfransar!

Godnatt hörrni!

Inga kommentarer: