torsdag 23 januari 2014

hemkört!

big mama's delivery service
Såhär rolig kan man se ut efter en nästan helt vanlig dag på jobbet. Riktigt vanlig var den ju inte. En vanlig dag rymmer inte både punka (och expresslagning därav), en halvdags vanligt jobb och en halvdag i Flemingsberg, plus en tur till Västberga. Det är ju en jävla massa grejer. En vanlig dag brukar även prylarna rymmas i ryggsäcken.

Men det gick ju bra det här med. Även om det blev lite virrigt och jobbigt. Jag skyller på DHL. Om man beställt en vara på nätet så erbjuder de en himla fin och förnämlig service som heter hemleverans! Dock bara mellan klockan 11 och 13 tis, ons eller tors. Passar inte det så får man ta sig till Västberga industriområde för att hämta sitt paket. Trevligt, nära, och, framför allt, lättillgängligt, framför allt för den som inte har bil (eller var det just precis tvärtom?). Ja, dit kom jag, och fick mitt paket. Och försökte få bästa vägbeskrivningen österut av killen i luckan. Han hade noll koll, så jag bestämde mig för att köra lite på känn hemåt. På känn är aldrig riktigt bra, om man heter Sofia, är ganska hungrig och dessutom frusen, redan från början. Sightseeing, blev det. Jag kan nu de moddiga trottoarerna i Västberga, vet var Karbin Klätterhall ligger. Har testat den till perfektion sopade cykelbanan längs Huddingevägen. Känt igen mig vid sopstationen i.. ja, var? Östberga? Kollat in Enskede Rackethall, hejat på hästarna vid ridhuset.. Och så plötsligt var jag i Svedmyra och då kände jag äntligen igen mig. Puh!

Tur man inte är cykelbud.

Apropå delivery så är det nu bara nio veckor kvar tills lillTramp ska komma ut. Kanske borde man fundera över hur det hela ska gå till. Förlossning, det låter ju ganska stort och skrämmande. Men eftersom stress inte ligger för mig så tänker jag lite mer delivery. Välkommen till BB, dags att leverera ditt barn! Klingar klart trevligare. Ja det ska nog ordna sig.

Spännande, alltihop!

Inga kommentarer: