onsdag 1 januari 2014

nyårsafton

 
 
Nyårsafton inleddes med plusgrader å regn, men avslutades med frostiga gator och stjärnklar himmel. Perfekt för raketer!
 
Men en lite ovanlig afton ändå. Vi brukar ju fara iväg, till snö och skidåkning. I år blev Tour de Ski på tv det närmaste vi kom skidåkning. Före det, ett besök på gymmet. Efter det, middag hos Lars kompis. Sitta vid brasan och titta ut över stan. Ett otroligt raketregn! Ja det var ju trevligt det med. Men fjäll är bättre! Och vintrig vinter.
 
Detta väder gör mig orolig.

.

Julen var bra. Jag och magen for till Värmland dan före dan, och stannade några dar. Väldigt skönt. Ibland i lugnaste laget. Min rastlöshet blev extra påtaglig. Så var jag dessutom förkyld, så att springa av sig gick inte. Fick sysselsätta mig med annat. Cykelturer, promenader, nån tur på stan. Träffa kompisar.

Fick många praktiska saker i julklapp. Bland annat ett par spräckliga tights, så jag ska bli lite modern i gymmet. Trevligt! Fast nu behöver jag ett matchande linne som är tillräckligt långt. Magen tar alltmer plats och de vanliga topparna börjar glida upp (just den glipan är kanske inte den sexigaste - å andra sidan är det väl knappt nån som skulle höja ett ögonbryn i "mitt" gym..).
 
spräcklich
 
Apropå magen så har jag fått ett lass mammakläder av en kompis. Mammakläder är konstigt. Topparna är nog bra, men byxorna? Den där breda mudden om magen passar inte alls min figur. Höfterna är (och förblir?) bredare än magen, och då glider brallan ned. Turligt nog går det bra med vanliga byxor än så länge.

Men jag fick inte bara mammakläder utan också en hel massa babykläder. Små bodies och mössor, pyttiga sockor. Oj vad gulligt! Men, är det verkligen sant? Ska det vara en liten baby här - hos oss? Ja det är nog sant ändå. Men jäkla tur att man har dessa månader på sig att förbereda sig. LillTrampe blir alltmer verklig, och vi snackar mycket. Jag pratar och får knuffar och kickar tillbaks. Fast idag har hen varit lite trött, och inte undra på - var ju uppe nästan till tre inatt.

Man funderar på vad det är för en liten filur. Kommer det att vara en lintott, som Lars när han var liten? Med Larsblå ögon? Eller mörkare som mig? Stora ögon i brungrönt, utstående öron? :-) Ja man vet inte.

Man får vänta och se.

GOTT 2014!

Inga kommentarer: