tisdag 2 april 2013

vuxenlego

Sköna lediga dagar! Gott om tid att ägna sig åt sina hobbies. Vissa bygger lego. Andra pysslar i trädgården. Jag var hos föräldrarna och latade mig. Inget lego för mig men väl en massa skidåkning. Farsan, däremot, pysslade med nåt legoliknande. En gammal klockradio, var det visst. Alltid är det nåt projekt på gång. I garaget en jukebox och i hallen väntar en laptop. Service, vi behöver service! Han får ihop det mesta.






Han är väl ganska ensam i sitt slag. Vem orkar sätta sig in i hur saker funkar, vem bryr sig om att ens försöka? Laga? När det går att köpa nytt! Nä, just det. I vardagsrummet står en 50" tv, ny i mina ögon. Grannen hade bytt upp sig, kanalerna krånglade ju på den här. Vill du ha? Annars åker den på tippen!. Det där med tv-reparationer existerar visst knappt sedan plattv:s intåg.

Sjukt, hur det är. Om man tänker efter.
.
Dagens samhällskritik.
.
Nu är jag iaf tillbaks i Sthlm. Kändes mycket konstigt att imorse äta frukost och sedan sätta sig i solen med kaffekoppen, utan att ha åkt skidor först! Det hann liksom bli lite av en vana, de här fem-sex dagarna. Hoppa rätt i träningskläderna och snabba sig till spåret medan snön fortfarande är kall. Ingen trängsel och strålande sol. Efter några varv dyker fler ansikten upp och det är bara glada miner. Efter passet alltid någon som kommer fram och stri´r. Vad har du vallat med? Ett jävla glid du har! och Hôller femman fortfarande? Gemytligt!

Armbågarna som stakprotesterat ganska kraftigt efter Vasaloppet har hållits i schack med dips - superfunktionellt! Dipsa efter passet och dipsa före, och det går att staka på som vanligt. Mina triceps är som Popeyes nu (fast hans har halkat ned till underarmarna). Inte klokt ju. Mina små hönsarmar.

SISUfemman innan den smälte bort..
 
 Men nu ska jag ta en promenad!

/S

5 kommentarer:

DavidPVelo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
s-kils sa...

word up, David! fick infon på fb idag. det blir/är redan/ tomt i trådarna!

DavidPVelo sa...

Du kan radera mina inlägg här

s-kils sa...

spelar väl ingen roll, knappt nån som läser här. men om du tycker det gör jag det såklart?

DavidPVelo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.