måndag 15 april 2013

skärmtid

Med påtvingade vilodagar så blir mycket tid framför datorn, tvn, telefonen. Är lite besviken för visst var det väl strålande vårväder utlovat? Så man kunnat sitta ute med ett korsord istället för härinne med datorn i knät. Man blir ju rätt trött på att stirra på den. Ändå svårt att låta bli.

Botaniserar i bloggar. Blir trött på bloggar. Det är så mycket egotripp. Det är väl kanske det som är grejen och hur svårt vore det egentligen att strunta i dem man inte gillar? Ändå dras jag dit. Måste ju kolla. Vad har de gjort sedan sist? Hur mycket har det sprungits? Hur många egobilder, hur mycket nya kläder? Mätt. Man blir mätt! Och deprimerad över sin egen kräftgång. Det är egentligen bara en blogg som har motsatt effekt, som gör mig pigg och glad! En vettig tjej som springer ovettigt mycket och presenterar det på ett värdigt sätt. Det är rock 'n' roll, på riktigt.

Botaniserar i tv-program också. Property ladder, diverse kockprogram och hemska real Houseviwes. Hu. (Men just som bloggarna, svåra att låta bli). Igår var det Mad Men-maraton. En trevlig bekantskap! Stillsam action och stiliga människor. Don Draper och hans kompanjoner. Joan, den sjukt kurviga receptionistan (fascinerande fysik, verkligen - ingen risk för nån löparblogg från det hållet). Men det var igår det.

Vad sänds på tv en vanlig måndag, då? McGyver! Haha, McGyver! Han var modern när jag gick i mellanstadiet men visst var han väl rätt töntig redan då? Han fick hålla på med sina experiment och sin silvertejp utan mig. Knight Rider var ju bättre. David Hasselhoff körde åtminstone en frän bil, en Pontiac TransAm (eller blandar jag ihop det med Nu blåser vi snuten?). Han var nog rätt töntig han med, han är ju David Hasselhoff. Men ändå! Den fullkomliga urballning kom väl något senare, eller va?


Men nu måste jag borsta tänderna. Ringa jobbet.

Cheerio, mates!

5 kommentarer:

Linda sa...

Åh! Knight Rider! Gatans första vhs fanns hos er, om jag inte missminner mig, en toppmatad historia, och inspelad Knight Rider gick varm!
Krya på dig, Fia, snart är du på banan!

Linda sa...

Åh! Knight Rider! Gatans första vhs fanns hos er, om jag inte missminner mig, en toppmatad historia, och inspelad Knight Rider gick varm!
Krya på dig, Fia, snart är du på banan!

s-kils sa...

Just så var det, Linda! Video 2000 med vändbara kassetter, föregångare/konkurrent till VHS. :-)Jadå, snart är jag på benen igen.

Linda sa...

Åh herre gud, vändbara kassetter! Vicken grej!

Anonym sa...

Video 2000 var Grundigs system.Vhs var Japanskt och Betamax Amerikanskt.
Synd att Video 2000 försvann på grund av för dåliga kontrakt med filmindustrin. Där lyckades VHS-maffian och sämsta systemet tog marknaden.
M(ed)V(ingliga)H(jul) Fp David