fredag 18 januari 2013

roadtrip

Sitter på fik i Östersund, suger på en kopp kaffe o roar mig med blogg från mobil för första gången. Tar lite tid!

Lars är på möte. Under helgen tänker vi oss några skidmil, och så träffa Eskil förstås, Lars stora kille. Haken är bara att det är så kallt! -22 just nu. Så näsborrarna vill frysa ihop. Man är inte van, ju. Så om vi inte är tbx i stan på måndag morgon så vet ni. Vi har frusit ihjäl i skidspåret!

Hade funderingar på att boka tekniklektion, för längdåkning alltså, för både mig o Lars. Det är ju ingen av oss som tar sig fram med någon vidare grace (även om det, iaf för Lars, kan gå rätt fort!). Det hade varit intressant. Man vet redan att man knäar för mycket, har för dåligt frånskjut och missar att utnyttja glidet.. Men vad man gör åt det? Ja inte vet jag. Jag vet bara att jag just nu fryser vid blotta tanken på kurs utomhus. Ska man ut i denna temp är det nog bäst att hasa i sin vanliga, oekonomiska stajl - man får iaf upp värmen. :)

Det är trevligt att bila fram genom landet. Bortsett från att vi denna gång fick en onödigt stor (+slö och bränsletörstig!) skitFord, så har det bara varit trevligt. Vi sov i Sundsvall inatt, på Södra Stadsberget, vilket faktiskt var ett riktigt BERG! Mycket trevligt. Och idag, fantastisk rosa morgonhimmel över E14s snöklädda vyer. Här skulle man bo! Eller?

Sen har jag lite att berätta från förra helgens festligheter.. Men det får bli senare.

Tjings!

Inga kommentarer: