söndag 14 oktober 2012

lördagsnytt

Det var en lång och bra lördag. Vaknade tidigt och medan Lars försökte sova bort huvudvärken efter fredagens rockrunnersträff gav jag mig ut på skogsjogg. En kylig men strålande grann morgon, med sprakande höstlöv och solen som faktiskt värmde. Fantastiskt! När jag slaskat runt på minimala stigar sisådär en trekvart kom jag på att det ju var Sörmland Ultra-dag, och vände kosan hemåt. Märkligt nog blev tajmingen precis perfekt - mötte hela fältet efter deras varv på elljusspåret i Björkis. Lite kul att agera joggande publik (roligare än att vara cyklande publik, vilket jag testade förra året året. Skitjobbigt!).

Ja, sen hem, tvätta lerpjucks, tvätta mig, avnjuta finfrukost, slappa lite, missa BIM (ja, det får vara ok ibland!), till Sickla för presentshopping och sedan hem och snygga till sig inför 40-firande på Värmdö.

Födelsedagsfirande var trevligt med massa gäster, mat, dryck.. men efter några timmar på Ön hoppade vi på bussen mot stan igen. Vi skulle ju se Nashville Pussy på Strand! Nashville P.. vad är nu det? Jo, ett inte helt rumsrent band. Inte precis min typ av musik men verkligen något utöver det vanliga. Sjukt energiska, både svett och öl sprutade! Turligt nog hade de (iaf för dagen) lagt av med bröstvisning och eldsprutande (i stället var det en tjej i publiken som visade behagen för en inte helt road sångare. Get off my stage, kid!).

Ja, klart underhållande. Minst lika underhållande var att kolla in publiken. Jag och Lars smälte väl inte riktigt in, mina bikerboots till trots. Näe, det var långhårigt och lönnfett, mycket tajta jeans, nitar och truckerkepsar. Truckerkepsar på sned, med stuk, bak-o-fram, med text, med mönster, i glada färger.. Vilket hål kröp alla dessa typer fram ur?

Kvällen avslutades med varsin runda flipper och helvete vad bra vi var! Frispel ¤ flera, helt sinnsykt. En stund hade jag tre bollar samtidigt. Det var längesen jag spelade flipper och ännu längre sedan det gick bra.

Men nu orkar jag inte skriva mer.

Tjing!

Inga kommentarer: