torsdag 6 september 2012

hi tech, del II

Har tidigare skrivit om technivån hemma i 40-talslägenheten. Den är ju inte sådär särdeles hög. Visst, modemupphängningen har piffats till, plattv:n har införskaffats, Garminklockan har gjort sitt inträde.. Annars är det väl mest skor, skivor och böcker hemma hos oss. Och trevligt så, tycker jag!

Men förändringens vindar blåser. En i-phone är på väg. Till mig! Byebye hemtelefon, byebye kontaktkort och stenålders Nokia. Är det verkligen nödvändigt? Jag undrar fortfarande.

Men jodå.

Det blir bra! Framför allt glädjer jag mig åt musik i mobilen. Kanske nåt roligt spel (som man helst inte ska bli beroende av). En ok kamera, surf. Bra grejer ju.

Spännande!
.

Läget i övrigt är fortfarande förkylt. Efter en dags hemmadräll gick jag igår tillbaks till jobbet. Där fick jag i vanlig ordning skäll, DU SKA VARA HEMMA OCH VILA! Men jag kände mig ju pigg - trots krax! Dock gick piggheten över nångång efter lunch och efter en hostattack som nästan övergick i spya var det bara att ge upp. Idag är jag hemma igen.

Så jag och halsbölden roar oss med tvätt och Stephen Lynch. Jag har börjat repa denna sång själv, man vet ju aldrig om man blir ombedd att sjunga på dop eller så framöver.


Fan tänk om man kunde framföra låtar på det sättet.. visst blir man glad bara av att se honom?!

Hejdå!

2 kommentarer:

skymtar sa...

Skruvade låtframföranden, vid högtidliga tillfällen: tror du hittat din nisch! Lite "dressed to kill, goes singing". Precis vad varje högtidligt tillfälle behöver!

s-kils sa...

:-)