fredag 21 september 2012

born to run?


Nja, det är väl sisådär med den saken. Nu har jag iaf börjat jogga igen, så smått. Och provat ett teknikpass med Lars. Efter en kvarts blandade småhopp, Brüsselsteg och hästlek (bromsat spring med hopprep om höften), tyckte jag genast att det blivit framsteg. Hög höft, kortad steglängd, ökad kadens. Lars fick filma en snutt.

Tyvärr såg det inget vidare ut. Mer precis som vanligt. Långlånga steg, landa på rakt ben, tappa höften nånstans på mitten. Jag vet inte vad jag gör med mitt arsle men med är det inte! Det bara hänger där.

Ja det är som det är. Nästa teknikrunda blir utan skor. Få se vad som händer då.
.

Annars är det mycket, ja, på jobbet alltså. Lite för mycket, så det spiller över i hemlivet. Med oro i kroppen, sådär man sprätter upp direkt klockan ringer istället för att snooza (som man brukar!). Man kommer dit först av alla, går hem sist, ränner runt hela dagen.

Så när det äntligen blir helg får man fira lite extra! Ikväll är jag ensam hemma och på väg hem i ösregnet började jag fantisera om nåt gott till kaffet. Tänk, va! Soffhörnet, torra kläder, händerna som tinar kring kaffekoppen.. och en riktigt god bulle? Ja, bulle! Så jag tog omvägen om det där nya kondiset grannen pratat om. Tyvärr hade jag inga pengar på mig. Bara vända styret hemåt. Och jodå, soffhörn, torra kläder och finkaffe- två koppar till och med! Med banan till. Och Top Gear på tv.

Och sen blir det korv med bröd.

Fredag!

Inga kommentarer: