lördag 19 februari 2011

fredagsmys

Det är så mycket prat om fredagsmys. Det måste ligga i tiden? God mat, dessert och vin, film och godis till barnen.. det är mycket fredagsmysprat bland ungar och vuxna på jobbet, man blir nästan lite trött.

Å andra sidan brukar vi också mysa, hemma hos oss, nästan varje kväll. Och igår myste vi väl alldeles särskilt, med ett kvällstempopass på skidor. Snön nyfallet dunig och gnistrande i månskenet, spåret hårt i de många kallgraderna - och knappt en människa ute! Fantastiskt! 9,15km på 42 är nog mitt snabbaste på skidor någonsin, och jag var väldigt nöjd... även om Lars förstås var "värre" med sina 12,2km på 45 min!

Efter denna urladdning fortsatte myset med hoptrasslade långben och varsitt glas vin i badet, sedan Larsgjorda hamburgare och efter det.. hrm.. somna till American Gangster på tv (jag). Jaja. Mysigt var det iaf, alltihop, riktigt fredagsmysigt! :-)

Och idag förstås lördagsmysigt, med snöjogg i solskenet och nu fix inför 50-årsfest! Hoppas få ihop stassen (sommarklänning som förhoppningsvis funkar i sällskap med stövlar, tjockare strumpor och kort kavaj). Yeah! I'd better get goin'.

So long!

/S

3 kommentarer:

Fit-Eva sa...

När jag och maken började med fredagsmys för ca 9 år sen i samband med att vi fick barn så var det många av våra kompisar som skrattade åt oss.
Nu sitter de där allihopa och gör det som vi gjorde för länge sen.
Förra veckan var det en väninna som ringde och frågade mig som veteran på det här med fredagsmys om hur dags det var ok att börja dricka vin, klockan var 16.15 när hon ringde...

Så nu planerar jag snart att gå emot strömmen och INTE ha fredagsmys OCH jag håller med dig - man kan väl ha mys vilken kväll som helst?

Hoppas kalaset och "stassen" blev lyckat/lyckad :-)

Runningskirts-Suzanne sa...

Hela livet borde vara ett stort MYS!!! Vi har ingen officiell mysdag här i San Diego men vi gör precis det.. tar den när vi känner för det.... som i dag...nu myser vi för fullt även om klockan är 12.19... men jag var ju bara tvungen att gå in och kolla datorn lite... :-) Så nu blir det fika , filtar i soffan och filmen Milo and Otis med barnen. Ha en underbar Lördag!

s-kils sa...

instämmer, tjejer! mys när man vill!

och festen var finemangs! någon konstaterade att partajet saknade rökare och överviktiga, kanske inte så konstigt med tanke på att 90% var orienterarfriskusar. men slå klackarna i taket, kunde de minsann! :-)