måndag 21 februari 2011

bitch 2011

Var för ovanlighetens skull inloggad på msn och träffade där på en ur Karlstadgänget, han hann dock inte säga mycket mer än hej och hejdå för han var just på väg till gymmet. En fast kropp är inget som kommer gratis nu när man är 33! som han sa. Känns igen! sa jag, varpå han frågade om röven ramlat ned.

Vilket den väl kanske inte riktigt gjort.. men riktigt som förr är det förstås inte, med den fysiska statusen. Om det beror på ålder, samboliv, höstens springuppehåll eller kanske en kombination, är svårt att säga. Men jag jobbar på det!

Med en hel månad fri från förkylningar och sånt strunt så har träningsminuterna nu äntligen ökats, och det är ju så kul! Jag har tänkt "vilodag" flera gånger de senaste veckorna men det har inte lyckats, särskilt inte sedan jag fick häng på två startplatser till Vasaloppets Öppet Spår! För även om till och med jag fattar att det är lite sent att börja med långpass nu, har jag ändå velat vänja kroppen vid själva grejen. Längdåkning! Hah! På måndag står vi där på startlinjen, både jag och Lars.

Jäjä. I'm on a roll! Lagom till beach 2011 kanske jag är mig själv igen, beach-bitch-me! :-)

Men först, en vilokväll! Nu och här!

2 kommentarer:

Trail-Sofie sa...

Lycka till på Öppet spår! Det blir nog toppenfint i år!

s-kils sa...

tack! ja, sol sägs det i alla fall, och jag är tacksam över att slippa massa minusgrader.. men klisterföre kan ju vara lite knivigt. :-O