tisdag 30 oktober 2007

tåcka e

Jag dog inte!

Men sjuk blev jag. Litegrann på natten och lite mer på morgonen och ännu mer till lunch. Så jag åkte hem.

En kvinnlig förkylning! (För er som inte vet så skiljer sig den kvinnliga varianten från den manliga såtillvida att man faktiskt är sjuk på riktigt. Och inte bara i huvudet).*

Som ni förstår så är det väldigt synd om mig idag. Har virat in mig i långkalsonger, fleece, stickat, raggsockor och filtar, och sovit flera timmar. Med papper i näsan, det är sexigt.

Till slut masade jag mig i alla fall upp, och nu sitter jag här och huttrar. Dataskärmar kan vara rätt så ansträngande att titta på, märker jag. Särskilt ansträngande är det när hurtiga kompis M skickar rörliga vibbar på msn. Jag fick säga åt henne på skarpen! Är du rent nôrsk människa?

För er som har svårt med dialekten kan jag tipsa om följande:
http://www.varmlandskordbok.se/

Nu orkar jag inte sitta här längre! Sådetså.

Akta er för baciller!

Klem.



*jag skämtar förstås, men bara lite.

Inga kommentarer: