fredag 3 augusti 2007

nightwish

Det är sen kväll och jag börjar längta till sängs. Min egen säng!

Har haft ett par oväntade besök den här veckan och varit snäll nog att upplåta vardagsrum/sovrum till dem. Själv har jag kamperat på en tältsäng - i köket. Det har blivit lite si och så med sömnen, som ni förstår. Sedan så är jag van vid att få sova middag efter jobbet så det där med att komma hem och vara underhållande värdinna har verkligen tagit på krafterna! Igår kväll var jag så trött så jag nästan grinade och när jag äntligen fick krypa ned kunde jag inte sova. Är det det som kallas övertrötthet?

Men innan jag lägger mig nu så ska jag fixa klart här. Pappa har fixat med ny databurk till mig och jag grejar med virusskydd och diverse användbara program. Min gamla dator var väldigt gammal och ful och den här är också gammal.. men mer än dubbelt så snabb och med mer än dubbelt så mycket minne! Och aningen mindre - nästan så den ryms i databordet.

Det märkliga är att mamma och pappa just hörde av sig och berättade att gamledatorn fick ett lite udda öde. På hemvägen idag pausade de i Göteborg, men när de återkom till bilen efter någon timmes turistande hade de haft inbrott..! Gissa vad de tog? Vare sig GPS, stereo, TV-apparat eller annat, mera värdefullt - men datorn från 1912 och två kuddar! Hahaha. Hobo break-in, anyone? :-)

Ikväll har jag varit med familjen L hemma hos L senior, grillmiddag och vin, mycket trevligt. Försökte gå in mina killer-pumps inför morgondagen men lyckades sisådär. Svåra att cykla i var de också! Men för fan. Vad gör man inte för en finfest!

Nu, sova!

zZZzz

Inga kommentarer: