söndag 9 juni 2013

Stockholmssyndrom o alternativ träning

Andas ut. Jag är ingen riktig stockholmare. Tejpen höll max 7km, sen var det pang bom! och där hängde den skärmen. Ja men det var väl tur det!

Veckan som gått har varit ganska späckad. Men jag är glad över att ha fått till några riktigt slitsamma träningspass. Det är ju nåt visst med att ta ut sig. Mår man någonsin bättre?!

På gymmet har jag intervallat i stakmaskin och i cykelsadeln jagat Lars rygg i många mil. Även paddlat lite kajak. Men den stora frågan är förstås hur det kommer bli att springa igen?
Man undrar.

Fast denna helg har varit annorlunda. Plötsligt var man på västkustturne, och tränade på att med armen i vinkel föra glaset till munnen. Och snack-snack-snacka förstås. Vagga en och annan baby och äta alldeles för mycket god mat. Sånt har också sina poänger förstås. Det trista var bara att jag plötsligt blev genomförkyld!

Badade förstås ändå. Det är ju det bästa med väst. Bad, och solnedgångar! Bad blev det vid Damernas på Käringön, vid 'min' gamla Apelvik i Varberg, och vid Stången, Uddevalla.

...och allt detta skulle ni fått se bilder på nu om det inte var för att jag skriver på mob och den inte kan komma åt sina egna bilder. Helknäppt.

Nu ska jag ta en tupplur!

S, på tåget

Inga kommentarer: