torsdag 22 september 2011

skofrågan

Nu är det inte långt kvar, till Lidingöloppet alltså. Jag inventerar skohyllan.


Det går sådär.


NB-skorna är lätta och bra och jag skulle vilja springa i dem. Men de är opålitliga! Plötsligt dyker nya skav upp. Sånt vill man inte vara med om! Sen så har ett par sprillans Adidas just anlänt med posten.. de kommer att bli jättebra! Men kanske inte till Lidingö. Har ju inte ens provsprungit!

Det får väl bli de gamla pjäxorna. Trista men pålitliga.


Så var det bestämt.

Apropå skodon så är det ju för lustigt med Stôckhôlmere och deras gummistövlar. Hela sommarn har de stövlat omkring, på stan såväl som i galleria. I t-bana och botique. I sol och i regn. Inte det minsta ironiskt, ens. Bara knäppt.

Tur det äntligen blivit höst och börjat regna. Så det liksom är lite mer befogat, detta stövlande.


Så blir jag lite full i skratt för i vintras var det någon [Stôckhôlmere] som kommenterade mina vandringskängor. I vinterväglag och många minus, väldigt passande fotbeklädnad - tyckte jag.
Men, smaken är som baken, delad.



See yous,

Natti!

3 kommentarer:

Trail-Sofie sa...

Lycka till på Lidingö! Vilken tid satsar du på?

Fit-Eva sa...

Lycka till imon - vi ses!

s-kils sa...

tackar! och detsamma till Eva, och Sofie, nästa helg. :-) under 2:38 var planen, men vi får väl se.