lördag 25 april 2009

polluted

Cyklade just hem. Ikväll, mörker, men ljumt, fint. Fast dofterna som bortblåsta, näsan alltför täppt. Och ögonen alltför röda, näsvingarna alltför snutna. Om man är ute en hel dag, särskilt en torr och blåsig en, så hinner man dra i sig mer än sin dagliga pollendos. Don't I know it?

Men jag ska inte klaga.

Istället kan jag tala om att vi åt grillat vid fästningen, me and the girls, och inte vilket grillat som helst, utan grillad falukorv! Ja, rynka ni näsan; men faktum är att det är riktigt gott! Mycket senap, lite öl och så god sallad till. Ger minnen från pluggår i norr. Mum. Jag åt jättemycket. Sedan cyklade vi till Harrys och jag drack två kaffe Karlsson och en öl på nolltid, slurp. Uppenbart att det rådde viss obalans i vätskesystemet, efter dagens långjogg!
.

Sedan vill jag bara säga att solnedgången, den var tjusig.
Good night!

1 kommentar:

Johan Sundström sa...

Nejnejnej, du bidde ju pollinerad! ^_^