onsdag 6 februari 2008

vuxendamp

Har varit förkyld hundra gånger den senaste månaden. Det börjar bli lite tråkigt. Det är nästan som den där hemska hösten; den som började med något Onämnbart och sedan bara fortsatte. Förkylning, flunsa, bältros och ryggskott, flera gånger om. Typ.

Nu överdrev jag. Det är långtifrån som då. Lite snuva och en öm hals, det kan man leva med!

Och litegrann är det nog mitt eget fel. Jag borde kanske ge mig lite vila ibland, kanske prova på att vara frisk en hel dag eller två nångång, innan jag sätter igång på nytt.

Det är bara inte så lätt!

Vet ni hur det känns när hela kroppen är full av spring?!? Minns ni?
________________________

Jag fick tips om Köpingsgänget på tv, de rara handikappade. Har ni sett? En heter Mats och svär som en borstbindare, han är min favorit. Svordomar är faktiskt roligt, i alla fall i kombination med hypokondri och kaffe. I djurparken fick Mats och de andra titta på sibiriska tigrar, och vilken är den självklaraste av självklara frågor att ställa till djurskötaren, om inte; Får de inget kaffe eller, de jävla idioterna? Hahaha.
_________________________

Nu ska jag inhandla lite godis, damp måste underhållas. :-)

Tjing!

1 kommentar:

Johan Sundström sa...

*fniss* Den charmige personen har någon liten släng Tourette, får man förmoda? :)

Jag har ju, som du vet, inte Förstått kaffe än, men jag misstänker att du kan reagera med juste-comme-ça! på den här (samt efterföljande två) episoden av mitt senaste serie-*trill!* -- inte sant? :-)