torsdag 13 februari 2014

OS-feber

Kul med OS! Kul med svenska medaljer! Nästan lite för nervkittlande ibland. Se till exempel Lars framför upplösningen av herrarnas skiathlon i söndags.. inte alla som lyckas nå maxpuls och imma igen fönstren i sittande. :-)
 
Och visst var det kul att Super Dario vann, fast man inte sett röken av honom på hela säsongen. Vilken comeback! Fast jag får säga att det var ett nedköp av Schweiz att byta tävlingsdressen från svart till röd, inte alls lika klädsamt. Så, sorry Dario, Fantomen i skidspåret, du är inte min största favorit längre. Och Petter å hans fyra getter som helt verkar ha kommit av sig. Nä, nu håller jag bara på svennarna! Heja!  
 
Annars har det inte hänt så mycket. Det var en rätt hopplös dag på jobbet idag. Ungarna var gnälliga och allt jag planerat gick åt fanders. Pust. Men som trevlig avslutning skulle jag få cykelsällskap med Lars på hemvägen. Nu blev det inte riktigt som jag tänkt. Blev snarare smått deprimerad då jag insåg att jag är långt ifrån så "spänstig" som jag tror; Lars cyklade typ så sakta han kunde och ändå kom jag långt efter. Suck.  
 
Men sen kollade jag på lite bilder och gaskade upp mig. Minns att jag redan då första bilden togs, tyckte att kulan kändes rätt rejäl. Rejäl!? Nu vet jag bättre. Faktiskt inte konstigt att det går lite trögt, allting.  
 
Men nu, disk och middagsförberedelser. Kontinentalt sent, som vanligt. :-)
 
Tja!  
 
omkring v22

lillTramp i v34
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: