onsdag 7 mars 2012

vårspår

Det våras! Folk frisknar till. Blir lite gladare, kommer till jobbet. Det är skönt. Förra veckan var virrig. Plötsligt skulle man vara både gymnast, arbetsterapeut, pedagog. Och handledare till två studenter. Lite för mycket.

Men vår! Bästa årstiden. Folk fyller år. Snödroppar i rabatten. Ljusa morgonar, fantastiska solnedgångar - och klara kvällar. Lutar åt fullmåne, ikväll?

Gick hem tidigt idag. Pysslade. Tupplurade. Nu, väntan på maken. Intervall på schemat. Förra veckan begicks fartpremiär och som jag bävat! Hur skulle det gå? Jag kan ju inte längre! Men, tänka sig, det var inte så illa. Inte alls, faktiskt. Antagligen det just vad min protestantiskt stelbenta kropp behövde efter att ha tassat fram hela vintern med nåt konstigt antihalk-steg. Näpps. Inget bra. Fram för fart! Frånskjut, hållning, flyt.. någonting händer. Nåt bra.

(Säger hon och inser hur skönt soffhörnet är.. hur kallt och mörkt det är ute, hur det viner om knutarna.. Ska jag verkligen..måste jag? HJÄLP!).

...

Ses på andra sidan.. hoppas jag!

Inga kommentarer: