söndag 8 januari 2012

super Dario, del II


Han gick och vann igen, Fantomen i svart, gentlemannaåkaren, min favvo! Lars säger att han ser ut som Federer (lite sotis kanske? :-)). Ligger kanske något i det, men med skidglajjorna på så är han stiligare än de flesta. Sedan kanske det ändå finns andra som är roligare att kolla på, såsom Petter! Inga fyra getter men väl en räv bakom varje öra. Idag hjälpte de dock inte när Hellner fick oväntad fart och knep andraplatsen! Yeah!

Skidåkning är kul! Jag längtar!

Nu är långa julledigheten snart till ände och det är inte utan viss ångest man ser fram emot morgondagen.. hela vårterminen.. Pust! MEN. Det är ju inte bara jobbigt utan rätt kul med, att jobba. Och sedan har man ett SOMMARLOV att se fram emot. Det ni!

Helgen har också förflutit på bästa sätt, med teater, långspring, en och annan öl och mycket god mat. Teatern var Dramaten; Hedda Gabler, med Maria Bonnevie i huvudrollen. Riktigt bra! Dessutom kunglig glans på läktaren (Victoria och Daniel) + ett och annat ansikte från kändisvärlden. Lite roligt, får man väl erkänna, även om jag inte ser mig som riktigt så kändistokig om vissa andra i sällskapet.

Apropå springet så har jag några mål för 2012:
Öka springmängden till 4okm/h (2011=30km)
Ta mig runt Trail des Balcons d'Azur utan att skämma ut mig
Klara silvertiden på LL (trött på detta skitlopp!)
Göra en platt mil på <44:26

2012, blir ett bra år!

Ps. Vecka 1 landar på 51km spring!

3 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Jag håller med! Visst är han bra!

Bra mål - de fixar du! :-)

Unknown sa...

Svartsjuk? Jag? HA! Passa dig så jag inte skriver en blogg om Therese Johaug...

s-kils sa...

jajjemen, skidvärldens Man in Black! :-)

ser fram emot ett inlägg om TJ, Lars!