onsdag 25 januari 2012

nöjd, del II

Igår var en väldigt skön dag. Jag var nöjd! Det var kul på jobb! Nästan ljust vid hemfärd. Middagslur. Spring i skogen. Skön dusch. Potatisgratäng och kalvstek. Sedan mysa ihop sig med finLars i soffhörnet.

Kan man ha det bättre?

Idag har också varit en bra dag. Fast inte lika bra. Riktigt samma tillfredsställelse är svår att nå utan spring. Man kan avverka långa sträckor på cykel, gå på pass, svettas rätt ordentligt.. men utan spring, ingen riktig high. Inte för mig.

Men idag då. En sväng på stan. En alien-sväng! Mellan höga husen på Drottninggatan, där är det inte vinter. Folk går fint och ofunktionellt i höga skor, shoppingkasse på arm, inga vantar. Inga vantar! På min arm hänger hjälm, på ryggen ryggsäck, om byxbenen, reflexer. Ni hör själva. I'm an alien!

Jag uträttade mina ärenden i alla fall. Snabbt. Vände styret mot Hammarbyhöjden. Home, sweet! Tillbaks till vintern.

.

Men jag ville säga nåt om skogen, igår. Det var så skönt att komma ut på slingorna. Efter helgens isbanor har det kommit lite snö och fästet är nu helt ok. Det märktes på mängden folk som var i rörelse. Jag vet inte hur många löpare jag mötte, femtio? Cyklister, två. Skidåkare, tio? Promenanter, hundar, det vanliga. En orienterartjej ångade fram i spåret, spänstig! Inspirerande. Själv hasar jag mest fram, men det får vara ok just nu.

En ny väderdam pratar om fortsatt kyla på tv. Det är bra. Hon är lite vinögd. Vindögd. Hm.

En sak till. Jag var på "prova på" på Medborgarskolan, förra veckan. Pop- & rocksång. Riktigt kul! Vi fick sjunga stämmor och doa-oooa, i Adele och Arklåtar. Jag kan inte såntdär egentligen men det gick bra. Det fanns dock någon som hade lite problem, fast hon märkte det inte själv. Fullt upp med att stå bredbent och hålla Jerry Williams-handen för örat. Hon hängde kvar efter lektionen, efterfrågade kurser med mikrofonteknik. Bevare mig!

Tjing!

2 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Ja, löpning är nummer ett håller med!
Lycka till med sången - nice!

s-kils sa...

ja just nu är det fullt upp med gitarr.. men nästa termin kanske!