fredag 9 december 2011

gabba hey, Friday?

Inget gabba-hey, idag. Bara gnäll och elände. Whisky och kaffe, för att kurera halsont. Min L, däremot, var smart nog att klara av förkylningen under veckan, således varit ute och rastat Garmin. Jag är avis.

Men lite gabba, över vädret imorse! Genomdränkt på några få minuter. Händer och knän, frys! Men härligt. Sjöng för mig själv i sadeln, vind i ryggen. Inte alls halt, som igår. Uppför Welanders, nästan framme, armarna mot himlen, enorma, blöttunga snöflingor, miljontals! Mäktigt.

Fan vad de missar, de som trängs i t-banan.
.

Gitarrkursen är slut. Men jag övar på. Skalövningar fick vi, att pyssla med under jul. Snart är jag bättre på gitarr än på piano. Skrämmande! (Tog ju ändå lektioner för en riktig Fûhrer, i tio år).
.

Förresten blev jag alldeles nedtryckt i skorna av jävla På Spåret förut. Cane toad och Brown snake! ropade jag, äntligen lite australiensiska djurfrågor,(geografi och Nobelpristagare är mera Lars område). Men då säger programledarna att det rätta svaret är AGAPADDA och.. och.. ja vadfandenukalladeden. Det såg iaf ut som en brown snake. Den var ju... brun.. och stor?

Ja det är tur man slipper vara med i sådana program och förnedra sig.

Men nu har jag suttit här för länge. Höfterna gör ont.

/S

Inga kommentarer: