lördag 12 mars 2011

neon lights

Ja, nu blir det träning á la Vägverket.. Lite åtti, väl? tyckte Lars, men så tog jag den på.. och fick genast en mera positiv reaktion. Mera åt WOW-hållet. :-) Vad tycker ni?

Idag har jag tränat på BIM - Bodies in Motion - ett PEAKpass (cirkelträning). Superfunktionellt och superkul! Man kör två och två, och med rätt sparringpartner blir det förstås hur tufft som helst. Idag blev det hur tufft som helst, i varje fall för mig; min kompis L var nämligen på plats och då måste man ligga i. Hon är liten och nätt, säkert tio kg lättare än mig, men stark som få. Rycker iväg med hela mig i dragkamp.. Idag har vi alltså dragkampat, sprintat i gummiband, lyft säckar över varann, boxats, gjort armhäv på boll, nån variant av "idioten" och en jävla massa jämfotahopp med djupa knäböjsinslag. Svettigt, som sagt!

Sedan en sväng på stan, i solen!, så hamburgare med Lars och Eskil, och nu sitter man här. Lars är på gång för ännu ett löppass - hans sjunde den här veckan, visar det sig. Av någon anledning ville han inte tala om att han varit ute och kutat i torsdags, kanske bara för att jag skulle ha vilodag? Lite lustigt i alla fall när det slutligen kröp fram. Får kanske kolla om det finns någon EA-organisation, med såntdär tolvstegsprogram? Endorphinists Anonymous, huh?

Om någon undrar hur det går med mitt spring, så, jotack, jag hankar på, med ett par-tre pass i veckan, i stillsamt tempo och ofta på bökigt skogsstigsunderlag. Jag hoppas att det gör mig stark och hållbar, det visar sig väl sedan när fartpass kommer. Är lite orolig för ondfoten som väl inte direkt gör ont, men gör sig påmind! Men det ska väl ordna sig, det med.

Nu tar vi lördag, hörrni!

God kväll!

3 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Snygg ryggtavla :-)

Trail-Sofie sa...

Snyggt! Visar din vältränade rygg.

s-kils sa...

tacktack! :-)