måndag 26 januari 2009

fågelinfluensa

Skator, de är lustiga. Kraxar och skrockar mest, men ibland visslar de till; en lång, ren ton, alltid sjunkande. Det låter som ett flipperspel, när man får bonus. Har ni tänkt på det?

Bara för det var jag tvungen att googla flipper och vad hittade jag då, jomen. Haunted House, som vi brukade spela hemma i garaget på åttiotalet! Så lustigt.

_____________________________________________

I helgen var vi i Sälen, den årliga trippen. Trist att det redan är över, men med oss hem bär vi många fina minnen. Så mycket snö, så många skratt, så mycket tokigheter (jag bar även med mig nån typ av snabbinfluensa och frossade hela vägen hem. Men den är snart glömd)!

Det var ju så mycket kul! Ofrivillig spagat på isfläck, P som herre på täppan, zombietacklingar, Ls pulkabacke, korvgrillning, pansardräkter i Trysil (underkylt regn förvandlade kläderna!), stugvattnet som tog slut, det oavbrutna snöandet.. Underbart!

Det finns massa mer att berätta men dataskärmen vill stänga av sig hela tiden. Jag bör förresten ändå vila ögonen lite, de är så trötta. Ni får nöja er med ett par bilder.
















..före och efter afterski!

Inga kommentarer: