söndag 7 september 2008

the itch

Jag skulle laga en punka ikväll. Platsen kunde inte varit bättre vald - vid södra fästningshörnan, med orange solnedgång i speglande hav. Så där stod jag och blickade ut över Kattegatt; lite casual sådär, oljiga händerna en fin kontrast till vit blus och ljusa jeansen. Skruva av, byta slang. skruva på, pumpa upp.. givetvis med en avmätt glo ni bara, här står en tjej som kan-blick till passerande flanörer. Precis som om det är nåt jag gör varje dag, lagar punkteringar. Hrm.

Knappt hann jag sedan upp på cykeln innan ett skrap-skrap-skrap gav sig till känna. Och nu förstår jag att det inte räcker med att kunna byta slang. Riktning! Hjuljävelriktning!

Men hur?

Kanske jag kan få en uppenbarelse om det i nattens drömmar. För nu måste jag sova!

Först ska jag bara försöka göra mig av med allt kli! Myggbett, utslag.. och så något annat, som jag inte kan sätta fingret på. Jag vet bara att det har med en viss person att göra! I think I need to make a call.

Natti!

3 kommentarer:

Thomas Tvivlaren sa...

Ett problem i taget. Efter sömn kommer i regel insikt. :)

s-kils sa...

..eller nåt i den stilen! :-)

Unknown sa...

Nu läste jag igen... Du är ju bara för BÄST!!!!