lördag 22 december 2007

a perfect day


Det är vintersolståndet idag, läste jag i tidningen. Årets kortaste dag, årets mörkaste dag. Sedan vänder det. Gôtt, eller hur? Men jag måste säga att den här vintersolståndsdagen har varit en riktigt fin en, så nära perfekt en dag kan bli!

Inget feed animals in the zoo eller sangria in the park, nätack, men utförsåkning!! Snö, bitande minusgrader och nyvaxad bräda.. Det är receptet!

Sedan hem, lite fika, och ut på löp. Mörkret har fallit, det är tyst och stilla. Rimfrosttyngda trädgrenar och vitkantade vägar; adventsljusstakar, upplysta granar. Över lokala skidbacken, ett moln i eldfärgad orange, suggestivt och skrämmande - för den som inte vet vad som pågår. Jag vet vad som pågår. De gör snö.

Det är årets mörkaste dag men det är ljusare än någonsin. Och jag är så nöjd där jag springer. Så vackert här är!
Och snart är det jul!



And that's all I have to say about that.

Inga kommentarer: