lördag 2 augusti 2014

sommar 14

 
Juvasshytta
Inte så mycket text, men några bilder. Vi var i Norge, levde campingliv och åkte bil. Sedan var det Värmland och dop. Varmt var det där. Varmt är det också i Sthlm, där vi är nu. Måste bada för att stå ut! I övrigt har det väl inte hänt så mycket.
Maja får frukost på första parkett..
Var igår på mitt första body pump-pass sedan urminnes tider. Det känns, kan jag säga! Dagen innan hade jag även joggat min första mil sedan urminnes tider. Mycket tungt och bedrövligt. Inte alls kul och trevligt, som man vill minnas det. Kommer på mig själv med att fundera över nya träningsskor (precis som om det är där felet sitter?). Vi får se. Handla är ju alltid kul. Man kan drömma om att vara värdig ett par Adizero Tempo en liten stund. Ja, ända tills man börjar springa, faktiskt.   
 
Jag säger att det inte hänt så mycket, men det stämmer inte riktigt. Kring lilla Maja rör det minsann på sig hela tiden. Jösses vad fort hon lär nya grejer! Hålla huvudet, rulla, gripa, känna, utforska egna rösten, spana in sina små fossingar, titta på bilder, trycka på leksak som låter.. Nu måste hon lära sig sitta snabbt som ögat eftersom hon knappt ryms i liggvagnen längre. Vår jättelånga jättefina Lilla!    

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tja Fia, hoppas allt är fint med dig,eller det ser jag ju att det är:) grattis till Maja,hon ser lika välmående ut som sin mor. Fick själv kotte nr2 i maj och det är full fart. Så märkligt att jag sprang på dig när jag egentligen var inne på en helt annan blogg och råkade bläddra,men tyckte att jag kände igen dig på bilden..så ville bara lämna ett avtryck..ha det fint:) Martin S (sandan@hotmail.com)

s-kils sa...

Men hej, ja där ser man, stadig familjefar! Ja då har vi ju nästan jämnåriga små, visst är det häftigt att följa deras framsteg? Ha det fint!

Anonym sa...

Haha,hittade inte tillbaks förrän nu...men viss är de roliga de små...inskolning på dagis med nr 2 nu,tiden går fort..:) ha d fint😀 Martin