söndag 20 oktober 2013

on the road

Provar det här med mobiltfn-bloggande för andra gången. Bökigt! Tar lång tid för ovana fingrar att skriva på låtsastangentbord! Å andra sidan är det just tid jag har gott om idag. X2000 rullar mot Gbg, men inte vanliga vägen utan via Västerås. Restid 4,5h istället för lite drygt tre. Nåja. Sitter ju inte i sjön. Har god lunch, saltisar, och till och med två flaskor cava i ryggsäcken om så skulle vara.

Det var ett frostigt, vitt Stockholm imorse. Väldigt vackert! Nu just lämnat Örebro, lite mildare, lite gråare. Luftade mig på perrongen en stund. Tänkte på att jag pluggat och bott ett halvår där, vilket känns väldigt overkligt. Skulle jag ens hitta tillbaks till Brickebacken idag? Högst osäkert.

Och vad lite jag visste då, att jag tolv år senare skulle bo i Sthlm? Mycket märkligt. Stockholm har egentligen aldrig stått på min önskelista. Möjligen Göteborg. How did it happen? Ja, jag skyller på Lars!

Igår skulle jag vara präktig och göra ren och byta däck på cykeln inför vintern. Satte igång direkt jag vaknade, vilket var tur för det gick helt åt skogen (tog alltså evigheter). Lyckades punka både fram-och bakslang när däcken skulle på! Fråga inte hur det är möjligt, jag fattar det inte själv. Aldrig har jag lyckats med det förr! Självklart hade jag bara en ny slang att byta med, och den andra fick lappas.  En bot som höll till frampå eftermiddagen, när vi hunnit längst bort på Söder. Pyyyyys... Ja, det blev en uppfriskande promenad hemåt i snålblåsten.

Som sagt, Sofia har alltid nåt att gnälla om.

Men nu tror jag minsann det är dags att hugga in på lunchen!

Tja!

Inga kommentarer: