lördag 6 mars 2010

vinter 2010

Tjugo minus, klockan tjugo över sju, på väg till jobbet. Visst är det vackert? Notera rännan i isen! Full av isskärvor (som tyvärr inte syns här). Stadshuset! Storkyrkan, Riddarholmskyrkan och Tyska kyrkan!

Det är allt en fin stad ändå, det här.

Just på bron ser jag också varje morgon ett gäng lustiga personer. Det är Långa Farbrorn med portfölj och långa kliv, tanten i svartvit-rutig kappa och röd jokerhatt, och så min arbetskamrat förstås, hurtig och rask. Jag brukar plinga och ropa godmorgon.

Rätt gemytligt, är det, där på bron. Då har man inte heller så långt kvar, när man är där. För det är en lite jobbigare cykelväg än jag är van från västkusten; mycket mera backar och bitvis en jävla massa trafik. Och så lite sisådär med plogningen.. Fast det har blivit bättre!

Men nu hör jag att min L håller på att go wild med gitarren, I'd better save it!

Vi hörs.

Inga kommentarer: